Een verjaardag moet je vieren… En daar hoort een cadeau bij.
Ik had vorig jaar aanleiding om mij bij de KvK in te schrijven als Met René. Ik help namelijk graag non-profits, maatschappelijk ondernemers of start-ups. Bij organisaties waar het geld niet altijd of nog niet tegen de plinten klotst.
Natuurlijk had ik nagedacht over mijn bedrijfsnaam. En als marketeer zag ik de meerwaarde van een aansprekend logo in. Logisch. Alleen had ik geen rooie cent om daarin te investeren. En dus had ik zelf maar een logo in elkaar geflanst. In PowerPoint. En dat was te zien. Mijn oude logo had weinig uitstraling en was niet veel zeggend.
Hoe kreeg ik dan toch mijn eerste klanten?
Klanten kreeg ik door mijn reputatie. Binnen mijn netwerk zijn genoeg mensen die ervaring met mij hebben als marketeer en als mensen-mens. En dat betaalt zich terug. Fijn!
Anyway, we zijn dus een jaar verder en met de bescheiden inkomsten die ik heb, heb ik toch maar een logo laten ontwerpen. Als cadeau voor mezelf. Eén die de lading dekt en die mijn uitingen een professionelere uitstraling geven.
Naast een logo, zijn er natuurlijk meerdere manieren om je merk te versterken. Zo kun je
- een blog erover schrijven en dit delen via socials
- een persbericht sturen aan belangrijke media
- een lezing geven tijdens een businessclub
- een duidelijke website met marketing automation (geautomatiseerd e-mails versturen).
Uiteindelijk leveren ze een ondernemer onder andere de volgende voordelen op:
- herkenbaarheid
- onderscheidend vermogen.
- meer conversie
NB. Wie heeft mijn logo gemaakt? Juist ja. Iemand die trouw is, die met mij levelt en een goede reputatie heeft. Bedankt Brandom.nl!

Had jij voldoende geld om je bedrijf gelijk goed te promoten?
Praat mee en laat je reactie achter. Thx!